Uuden markkinan avaajan muistilista

Kun markkinaselvitys on valmis ja päätös laajentumisesta alueelle tehty, on aika siirtyä toteutukseen! Aloita tekemällä Go-to-Market suunnitelma, jonka sisältöön vaikuttaa paljon se minkälaista markkinaa lähdette avaamaan ja millaisen paikallisen edustuksen strategianne vaatii. Tapoja laajentua uusille markkinoille on useita, muista kuitenkin…
Uuden markkinan avaajan muistilista

Uuden markkinan avaajan muistilista

Kun markkinaselvitys on valmis ja päätös laajentumisesta alueelle tehty, on aika siirtyä toteutukseen! Aloita tekemällä Go-to-Market suunnitelma, jonka sisältöön vaikuttaa paljon se minkälaista markkinaa lähdette avaamaan ja millaisen paikallisen edustuksen strategianne vaatii. Tapoja laajentua uusille markkinoille on useita, muista kuitenkin…
Tavoitteena kasvu uusilta markkinoilta, mutta mistä aloittaa?

Tavoitteena kasvu uusilta markkinoilta, mutta mistä aloittaa?

Go-to-Market valmistelut alkavat tutustumalla mahdollisiin uusiin markkinoihin - niiden tarjoamiin mahdollisuuksiin ja laajentumiseen liittyviin riskeihin. Vertaile aluksi useampaa eri markkinaa, ja priorisoi sitten ne potentiaalin mukaan. Markkinaselvityksen sisältö riippuu monestakin asiasta, esimerkiksi yrityksen toimialasta, mutta jotain yhteneväisyyksiä siinä aina on.
Kehitä tuotteesi tai palvelusi oikealle ihmiselle

Kehitä tuotteesi tai palvelusi oikealle ihmiselle

Kohderyhmän tarpeiden ymmärtäminen on tuotekehityksen perusta. Fiktiivisten ostajapersoonien luominen on tärkeää, sillä ihmiselle tai kuvitellulle sellaiselle on helpompaa kehittää oikeaan tarpeeseen tulevaa tuotetta tai palvelua.
Kiitos 2020.

Kiitos 2020.

Poikkeuksellinen vuosi alkaa olla lopuillaan. Vuosi on ollut erityisen mielenkiintoinen ihmisten käyttäytymistä ja tapoja tutkivalle tuotemarkkinoijalle.
Julkista tukea liiketoiminnan kehittämiseen

Julkista tukea liiketoiminnan kehittämiseen

Onko sinulla idea, jota aiot kehittää eteenpäin liiketoiminnaksi? Suunnitteletko jo olemassa olevan liiketoiminnan kehittämistä tai laajentumista uusille markkinoille? Kehitysprojekteihin voi hakea julkista rahoitusta.
Kurkistus tulevaisuuteen

Kurkistus tulevaisuuteen

Miten arkielämä muuttuu viidessä vuodessa? Tekoäly palvelee meitä tehokkaammin ja yksilöllisemmin, mutta olemmeko lähempänä luontoa kuin nyt? Muuttuuko arvomaailmamme pandemian myötä vauhdikkaammin mitä olisimme osanneet odottaa? Pohdin miltä näyttää oma maailmani 43. syntymäpäivänäni.
Tavoitteena ylittää asiakkaan odotukset

Tavoitteena ylittää asiakkaan odotukset

Uuden verkkotyöpajan avulla opit tuntemaan asiakkaasi paremmin. Arvokartta sanoittaa asiakkaan odotukset ja kiteyttää asiakaskokemuksen, vertaillen näitä yrittäjän tai yrityksen edustajan näkemykseen kohderyhmän tarpeesta.

TILAA UUTISKIRJE

Loremp ipsum dolor sit amet